uporabniško ime 
geslo 
iskanje risank:

Nadgradnja SloCartoona:
jo nestrpno pričakujem!
me ne zanima

Aktivni uporabniki
10 gostov

Danes praznujeta rojstni dan
Slapovi Nikaragwe (30 let) in grenade (29 let). Vse najboljše!

Število obiskov od 1.9.2002: 0
Èlanki > Animacija
Oster in natančen Shingo Araki
Avtor: Peter 'Black Jack' Laganis | 30.03.2005
Kot dolgoletni ljubitelj in poznavalec animejev (jap.risank), ne morem prezreti možakarja animacijske industrije, ki je name najbolj vplival. Njegovi liki in poteze so me v otroštvu dobesedno očarali prevzeli in navdihnil pri prvih risarskih korakih. Shingo Araki velja danes (zame in japonsko animacijo) kot najboljši japonski »character designer«.
Upam si trditi, da je spodnji članek ena najbolj popolnih biografij, ki jih lahko zasledite po revijah, knjigah ali internetu.
Kaj le ne bi bil, ko pa je trud dolgotrajnega raziskovanja in obujanja spominov. Potrudil sem se celo do te mere, da sem vsa Arakijeva dela opremil s kratko vsebino, večini pa dodal sliko in odlomke – animacije.
Želim vam prijetno branje:-).

Shingo Araki se je rodil 1. januarja 1939 v Nagayi - središču prefekture Aichi. Kot 18-letni mangaka (slov. avtor japonskih stripov) se je širšemu občinstvu prvič predstavil v lokalni reviji "MACHI" (slov. mesto). Revija je bila namenjena kashibon-om (slov. knjige za izposojo), izdajala pa jo je založba »CENTRAL BUNKO«.

Še istega leta (1957) je fant osvojil nagrado in naziv najboljšega novega talenta ter mangaka.

Nagrada je na mladega fanta delovala kot neverjetna motivacija. Začel je risati mango za mango (Joj kako obupno zveni slovensko sklanjanje »manga«!) in izkušnje so se kopičile. Shingo je bil celo tako marljiv, da je 40 - 50 izrisanih strani postala zanj vsako-mesečna rutina. Če pomislimo, da današnji mangaka izriše cca. 30 - 40 strani mesečno je podatek še bolj presenetljiv.

1965 leta je imel Araki na svoji »grbi« že 60 objavljenih stripov.

V tem letu se je nekdanji stripovski talent počasi poslovil od sveta mang in odločil za preobrat v svoji karieri. Pri 26-ih letih je vstopil v animacijsko hišo Mushi Productions, katere ustanovitelj je bil slavni Osamu Tezuka (vsem ljubiteljem japonske animacije zelo znan mangaka, animator in režiser).

Ponovno je Shingo dokazal, da je iz povsem drugačnega testa kot ostali animatorji. V nekaj mesecih je namreč uspel dokazati svojo nadarjenost in velike sposobnosti, kar mu je doprineslo režijo različnih anime-jev (slov. japonskih risank).

Leta 1967 je s pomočjo nekaterih sodelavcev in prijateljev ustanovil Group Jakard - samostojno skupino nadarjenih in solidnih risarjev ter animatorjev, ki je delovala v okrilju Mushi Productionsa.

Po ustanovitvi je bila skupini Jakard prepuščena animacija različnih bolj ali manj uspešnih anime serij, vendar je šele 1970 leta nastopil prvi večji Arakijev uspeh – Ashita no Jo (slov. Jo v smeri prihodnosti). V seriji je namreč možakar uspel prvič prikazati poteze svojega edinstvenega stila - junaki serije in njihov »design« so bili plod avtorjeve neverjetne fantazije in osebne interpretacije. Poteze je bilo sicer mogoče občudovati že v leto starejšima serijama Kyojin no Hoshi (slov. Zvezda Giants-ov) in Attaku! Nanba Wan (slov. Napadi, št.1!), vendar le v blagih odtenkih.


Arakijeve izredno precizne, nežne in obenem agresivne risarske poteze so si prav v teh letih začele utirati pot tako med ljubitelji animejev kot pri kritiki. Pojavljati so se začeli celo njegovi prvi oboževalci – »Araki fans«, ki so ustanavljali klube in organizirali različna srečanja.

Počasi so se pričele krepiti tako ambicije, kot tudi možakarjeva samozavest. Leta 1971 je Shingo zapustil okrilje Mushi Productionsa in s prijateljem ustanovil Studio Z. Kljub temu, da je podjetje obstajalo le 2 leti ('71 do '73), se odločitev ni izkazala kot napačna. V času poslovanja je studiu uspelo navezati stike z najpomembnejšimi animacijskimi hišami, med katerimi je bila tudi Toei Doga (današnja Toei Animation). To obdobje pa je bilo produktivno tudi s stališča anime produkcije. Leta 1972 se je Studio Z (med drugim) ukvarjalo z izdelavo prve slavne anime serije posvečene Go Nagai-jevemu junaku Debiruman (slov. Človek hudič).

Prava "Araki manjia" je eksplodirala leta 1973. V tem letu se je Shingo zaposlil v Toei Dogi, kjer so mu zadali vlogo »character designerja« (risarja junakov) in animatorja v anime seriji Babel Nisei (slov. Babil mlajši). Serija je na Japonskem v kratkem času doživela nepredviden uspeh in postala pravi kult, kar potrjujeta tudi 2 kasnejša OAV-ja (risanki namenjeni »home-videu«) in nova serija iz leta 2002.
S serijo je Araki prvič uspel samostojno predstaviti svoj edinstven stil risanja, ne da bi se podrejal interpretaciji drugih.

Po Babir Niseiu sta leta 1974 nastopili še dve neverjetno uspešni seriji, in sicer Kyûteî Hanî (slov. Draga lepotička) ter Majokko Megu-chan (slov. Čarovnica Meg). Obe seriji sta le še podkrepili Arakijev talent in na novo osvojen naziv - najboljši character designer in risar televizijskih risank na Japonskem. Toda Araki-jeve mojstrovine se še zdaleč niso zaključile.


Leta 1975 je »maestro« ustanovil animacijsko podjetje Araki Production in zaposlil mlado, vendar izredno talentirano Michi Himeno. Diplomirana akademska umetnica, se je v kratkem izkazala mnogo več kot le animatorka. Njene izredno nežne, začetniške risarske poteze so Arakija navdušile in navdihnile do te mere, da je začel počasi preoblikovati še zadnje grobe linije.
Toda tudi Michi ni ostala z rokami v žepu. V nekaj mesecih po zaposlitvi je prilagodila svoj stil risanja in postala Arakijeva desna roka. Pečat Araki Production je tako postal sinonim dveh imen - Shingo Araki in Michi Himeno.


Z Michinim prihodom v studio je bil Shingo prvič razbremenjen celotnega animiranja in ideairanja animejevih oseb. V studiu se je namreč vzpostavilo nepisano pravilo po katerem naj bil možakar zadolžen za designiranje moških, Himeno pa ženskih junakov. Prav Michini roki se moramo danes zahvaliti za lepe ženske like kot so: Maria Antonietta, Oscar in Lun Lun.

Pravkar nastali duet se je lahko izkazal še istega leta, ko mu je Toei Doga zadala character design ene izmed bodočih animejevskih legend - Yûfô Robo Gurendaizâ (slov. NLP robot Grendaiza). Takoj za tem je sledil dodaten uspeh s serijo - Wakusei Robo Dangard Ace (slov. Medplanetarni robot Danguard Ace), ki ima za današnjo japonsko animacijo izreden pomen. Serija ne slovi danes le kot takratni zgled dobre zgodbe, ampak tudi grafične dodelanosti, gladke animacije in izvirne ideje lepega negativca Harchen.


Leta '79 sta se Araki in Michi soočila z novim kreativnim izzivom. Animacijska hiša Tokyo Movie Shinsha jima je zadala razvoj celotne anime serije - Berusaiyu no Bara (slov. Vrtnica Versailles-a). Kljub blesteči grafiki, animaciji, zgodbi in mojstrski režiji Osamu Dezaki-ja je bila serija ob prvem predvajanju prezrta. Šele drugo predvajanje animeja je odprlo gledalcem oči in razprlo njihova srca. Risanka je tokrat doživela tako velik uspeh, da ga je z besedami težko opisati. Japonska je za pravkar spočeti animejevski biser postala pretesna.

Serija se je, tako kot zavest o potencialih Araki Productiona, širila v vsak kotiček sveta. Praktično je bilo nemogoče srečati dečka, ki ne bi bil zaljubljen v Oscar ali Mario Antonietto ter deklico, ki se nebi topila ob Anrejev ali Fersenovem pogledu.

Val »Araki manije« je zajel tudi Francijo, od koder so Araki Productionu začele kapljati ponudbe o koprodukcijah. Leta 1980 se je Araki le odloči za sodelovanje s Francozi. Obdobje 2-eh let, ki je sledilo je bilo v znamenju prilagajanja evropskim risarskim »standardom«.

Od francosko-japonskih koprodukcij je vredna omembe predvsem serija Uchû Densetsu Ulysses 31 (slov. Odisej 31). Serija je v Franciji (po zaslugi grafike) doživela velik uspeh, tako da je bilo njeno predvajanje na Japonskem le vprašanje časa in pritiska Arakijevih oboževalcev.

Leta 1982 se je Araki Production vrnil k sodelovanju s starimi prijatelji – velikanoma Toei Dogo in Tokyo Movie Shinsho (TMS).

Še isto leto sta se Shingo in Michi začela ukvarjati z izdelavo Toeijevih uspešnic: Ai Shite Night (slov. Poljubi me, moj kavalir), Hi Step! Jun (slov. Tukaj sem, Stepjun), Tongari Boshi no Memoru (slov. Memole s klobukom) in Maple Town monogatari (slov. Zgodbe iz Mapletown-a).Za poznavalce japonske animacije sta zanimivi predvsem slednji 2 seriji. V obeh je studio namreč uvedel novost za anime serije – akvarelna ozadja, ki so serijama dodeljevala še večji občutek pravljičnosti.

Istočasno je potekalo tudi animiranje 2-eh TMS-ovih serij: 3.serija Rupan Sansei-a (Lupin III) in Cat's Eye (slov. Mačje oči).

Med leti '84 in '86 je ponovno nastopilo obdobje koprodukcij… tokrat z Ameriko. Vloga in vpliv Araki Productiona sta bila tokrat (po stari, neotresljivi ameriški navadi) postavljena čisto v ozadje. Kot lahko opazimo v seriji G.I. Joe, se je moral stil risanja popolnoma podrediti grobim ameriškim potezam.
Shingo in Mitchi sta se tokrat prvič in zadnjič opekla s koprodukcijami.

Leta 1986 je bil čas za ponovno navduševanje svetovne publike. Shingo Araki in Mitchi Himeno sta se v tem letu lotila grafične podobe in animacije svojega največjega uspeha - serije seriji Saint Seiya (slov. Seiya sveti). V seriji sta character designerja ponovno uspela predstaviti plod dolgoletnih risarskih izkušenj. Odziv publike je bil tako neverjeten, da sta seriji nemudoma sledili še 2 nadaljevanji, kar 4-je OAVji in najrazličnejše igračke ter dodatki (obeski, majčke, itd.).
Po skoraj 20-ih letih je ta borilno/pustolovska in fantazijske serija še vedno zelo aktualna in očarljiva… toda več o tem v naslednjih vrsticah.


Po seriji posvečeni Ateninim bojevnikom, se je Araki odločil za malo bolj premišljen in umirjen tempo animiranja.

Araki Production se je leta 1988 umaknil iz produkcije televizijskih serij in zaplul v sektor Home Videa, oziroma OAV-jev.
S sodelovanjem Masami Kurumade (avtor mange Saint Seiya) je studio izdelal OAV serijo Fuma no Kojiro (slov. Kojiro iz družine Fuma). To pa ni bilo vse! Leto kasneje se je studio (hrabro) lotili remake-a prve Arakijeve uspešnice - Babel Nisei (slov, Babil mlajši II).
90'-a leta niso bila le v znamenju OAV-jev. Shingo se je v teh letih poskusil tudi kot grafik in designer junakov risanih romanov in računalniških iger (npr. video-igre Burai).

1993 leta sta se Mitchi in Shingo vrnila k risanju anime serij. Tokrat je bila na vrsti športna serija - Aoki Densetsu Shoot! (slov. Legenda modrega udarca). Serija je bila od časov predvajanja najbolj slavne, japonske nogometne serije Captain Tsubasa (1983), edina, ki je v 90-ih letih naletela na odobravanje publike. Serija je bila 94' leta deležna tudi celovečerne različice. Arakijev stil je bil v tem primeru nekoliko manj opazen, so pa se pojavljale epizode v katerih je ta bil več kot očiten.


Nogometni seriji je leta 1995 sledila fantazijsko-akcijska komedija Kôzô kagaku sekai Gulliver Boy (slov. Gulliverjev fanta-znanstveni svet). Čeprav je 50-epizodno serijo studio designiral kar 2 leti, je bil njen zmerni uspeh omejen le na deželo vzhajajočega Sonca. Razlog je tičal predvsem v skromni zgodbi in »znucanih« humorističnih vložkih.

Kot je značilno za umetnike Arakinega kova, je poraz serije Gulliver Boy-a deloval izredno poučno in pozitivno. Že leta 1997 sta se lahko s sodelavko Mitchi podala k risanju ene najbolj popularnih detektivskih serij - Kindaichi Shounen no Jikenbo (slov. Zapisniki mladega Kidaichija). Serija je Japonce navduševala kar 6 sezon in postavila temelje za bodoče serije podobne zvrsti (kot npr. Maitantei Conan).


Leto kasneje se je duet lahko izkazal v seriji Yu-gi-oh!. Stilsko je priredil junake mange Kazuki Takahashi-ja in pripomogel k neverjetnemu uspehu risane serije. Kljub temu da je bila fantazijsko-borilna risanka namenjena pretežno mlajšim gledalcem je bil njen »bum« presenetljiv. Anime je kmalu priromal tudi v Evropo in ZDA ter prevzel prestol trenutno najbolj popularnim serijam (Dragon Ballu in Pokemonom).

Po 15-ih letih (od prve uprizoritve), sta se leta 2002 Shingo Araki in Michi Himeno vrnila na svojo največjo uspešnico – Saint Seiya. Čeprav naj bi četrto nadaljevanje serije (Saint Seiya - Meiou Hades Juuni Kyuu Hen) obsegalo le 13 epizod, je bilo potrebno zaradi navdušenja starih in novih Arakijevih privržencev planirati še kakšen »priboljšek«.

Leta 2004 smo lahko tako ugledali plod 2 letnega truda najbolj slavnega dueta japonskih character designerjev - (Saint Seiya Tenkai-hen. Celovečerni animirani film je čudoviti primer današnjih Arakijevih in Himeninih natančnih, čistih, fluidnih, ostrih in nežnih potez.


In … počasi, počasi smo se dokopali do današnjih dni…

Trenutno je Araki Production zaposlen z razvojem in designom športno-borilne serije Ring ni Kakero.
Serija je animirana različica mange Masami Kurumade – starega Shinginega znanca in avtorja stripa Saint Seiya. Design serije je precej prilagojen stilu iz mange, vendar so tipične poteze še vedno zelo lepo vidne.
Zadnje čase se zelo veliko šušlja tudi o nadaljnjih 13-ih epizodah posvečenih Ateninim bojevnikom. Govorice so baje verodostojne, kar potrjujejo: uspeh filma, povečana produkcija igrač in prihajajoča video-igro.

Black Jack (Peter Laganis)

Arakijeva dela



1965
Jungle Taitei
Araki : interkalator, kasneje risar
1966Jungle Taitei Susume! Leo
Araki : risar, režiser nekaterih episod
1967Ribbon no Kishi
Araki : risar



Paman
Araki : napisal nekaj storyboard-ov, risar
1968Kyojin no Hoshi
Araki : risar



Animal 1
Araki : risar



Sabu to Ichi torimono hikae
Araki : risar
1969Dororo
Araki : risar



Otoko Ippiki Gakidaisho
Araki : risar



Attack No. 1
Araki : risar
1970Ashita no Jo
Araki : sakkan



Mahô no Mako-chan
Araki : sakkan
1971Genshi Shonen Ryu
Araki : sakkan in risar
1972Seigi wo ai suru mono: Gekkô kamen
Araki : risar



Mahô Tsukai Chappy
Araki : sakkan in risar nekaterih epizod



Akadô Suzunosuke
Araki : risar



Debiruman
Araki : risar



Panda Kopanda
Araki : risar
1973Babel Nisei
Araki : risar



Koya no Shonen Isamu
Araki : risar



Kyûteî Hanî
Araki : character designer, sakkan in risar
1974Majokko Megu-chan
Araki : character designer, sakkan in risar
1975Yûfô Robo Gurendaizâ
Araki : character designer



Ikkyusan
Araki : občasni risar
1976Nagagutsu o Haita Neko 80 Nichikan Sekai Isshu
Araki : risar
1977Wakusei Robo Dangard Ace
Araki : character design, sakkan in risar nekaterih episod



Hakucho no Oji
Araki : risar nekaterih scen



Shin Kyojin no Hoshi
Araki : sakkan
1978Saraba Uchû Senkan Yamato: Ai no Senshitachi
Araki : sakkan
1979Hana no ko Lun Lun
Araki : character design, sakkan in risar



Shin Kyojin no Hoshi 2
Araki : sakkan in risar



Berusaiyu no Bara
Araki : character designer in sakkan
1980Uchû Densetsu Ulysses 31
Araki : evropskemu stilu prirejen character designer in sakkan
1981Ashita no Joe 2
Araki : evropskemu stilu prirejen character designer in sakkan
1982Inspector Gadget
Araki : sakkan in risar



Uchû Kaizoku Captain Harlock: : Waga Seishun no Arcadia - Mugen Kidô SSX
Araki : sakkan



Space Cobra
Araki : layout nekaterih epizod
1983Ai Shite Night
Araki : sakkan



Cat's Eye
Araki : layout



Rupan Sansei (3. serija)
Araki : sakkan



Tongari Boshi no Memoru
Araki : sakkan
1984Meitantei Holmes
Araki : storyboard nekaterih epizod



Garasu no Kamen
Araki : ustvaril celotno uvodno in zaključno animacijo serije
1985Hi Step! Jun
Araki : sakkan in risar nekaterih epizod
1986Maple Town monogatari
Araki : sakkan in risar



G.I. Joe
Araki : ameriškemu stilu popolnoma podrejen risar
1987Saint Seiya - Athene (1.serija)
Araki : character designer, risar in sakkan



Saint Seiya OAV1
Araki : character designer, risar in sakkan
1987Saint Seiya - Asgard (2.serija)
Araki : character designer, risar in sakkan



Saint Seiya OAV2
Araki : character designer, risar in sakkan



Saint Seiya OAV3
Araki : character designer, risar in sakkan
1989
1990
Saint Seiya - Poseidon (3.serija)
Araki : character designer, risar in sakkan



Saint Seiya OAV4
Araki : character designer, risar in sakkan



Fuma no Kojiro
Araki : character designer, risar in sakkan
1991Condition Green
Araki : character designer



Sangoku musô
Araki : character designer in sakkan
1992Babel Nisei (OVA)
Araki : character designer, sakkan in ilustrator LD ter CD platnic
1993Aoki Densetsu Shoot!
Araki : character design in režija animacije
1995Kôzô kagaku sekai Gulliver Boy
Araki : character design
1997Kindaichi Shounen no Jikenbo
Araki : character design
1998Yu-Gi-Oh!
Araki : character design
2002Saint Seiya - Meiou Hades Juuni Kyuu Hen (4.serija)
Araki : character design
2004Saint Seiya Tenkai-hen
Araki : character design, sakkan in risar



Ring ni Kakero
Araki : character designer in sakkan


Avtor Komentar Registriraj se
uri

Admin

Poslano: 31.03.2005 11:54:55
uff tale seznam na koncu je super! Bi blo dobr enako narest za vse podobne clanke.
Cestitke

. Uri .
Komentar je izbrisan!
Misak

Admin

Poslano: 31.03.2005 20:10:10
Zelo izčrpen članek! Sem veliko novega zvedel
Keep up the good work!

BTW: uri, jup tako bomo naredil za vse...tud za nazaj

SloCartoon.net
Komentar je izbrisan!
Black Jack

Admin

Poslano: 01.04.2005 11:11:57
Najlepša hvala za pohvale
Mi veliko pomeni, glede na to da sem se res potrudil (kratke vsebine, odlomki, slikice...)

Uri: Glede kronološkega prikaz del, ta še ni izdelan avtomatsko in bi ga potrebno kodirati...trenutno pa nimam cajta

Komentar je izbrisan!
Shang Tsung

Uporabnik

Poslano: 05.04.2005 14:05:12
Super napisano. Si bom moral kaj od tega tudi pogledati.

Komentar je izbrisan!
matko&majdi

Uporabnik

Poslano: 30.06.2006 18:43:46
Vau kakšen članek!!! Odlično B.J!!!

,,Lep, uspešen in prijazen dan!,,
Komentar je izbrisan!
Avtor Komentar Registriraj se

Horizontalna črta ločuje že videne komentarje od še ne videnih.


izšla

Romance Machine Made

(1963)

praznuje

Wei Te
(1915)

zajeto

Delicatessen

plakatirano

I Love Hooligans

video

Paddington

ilustrirano
Samurai Fish




2. mednarodni festival stop-motion animacije Stoptrik (0)




© 2011 SloCartoon | Kdo smo | Pomoč | Pogoji uporabe | Oglaševanje